Віддалений запуск двигунів Toyota зі штатного брелока стане платним
Як відомо, більш-менш сучасні моделі машин Toyota можуть запускатися дистанційно за допомогою брелока, що входить в комплект. Нещодавно представники концерну публічно заявили про те, що дана можливість для власників авто стане платною. Користуватися нею скоро стане можливим тільки після придбання особливої передплати від фірми під назвою Remote Connect. Це правило стосуватиметься всіх машин Toyota, випущених після 2018 року і здатних заводитися на відстані.
Повідомляється, що варіантів передплати буде цілих 2. Перший називається Audio Plus і передбачає 3 роки вільного використання функції дистанційного запуску з брелока. Другий пакет – Premium Audio – дасть аналогічне право на 10 років. Як тільки вказані в описах пакетів терміни вийдуть, їхні власники зможуть користуватися можливістю за 8 доларів на місяць. Якщо внести плату одразу на весь наступний рік, то послуга буде коштувати вже 80 доларів.
Експерти, які дізналися про нововведення Toyota, були здивовані. Дана компанія стала першою у світі, що зробила використання штатного брелока платним. І це при тому, що обмін інформацією між машиною та пристроєм відбувається за найпростішою радіочастотною технологією. Сервери автоконцерну в цьому випадку не застосовуються. Деякі інші виробники вже зробили платними функції дистанційного запуску машини, але це торкнулося використання додатків у смартфонах. Брелоки так і залишилися безкоштовними.
Такі марки, як BMW та Mercedes EQS, вже вводили платне використання деяких можливостей авто за допомогою додатків. Тепер Toyota діє за їхнім прикладом, тестуючи на практиці можливість отримувати кошти зі своїх покупців. Очевидно, що згодом у списку платних послуг до функції дистанційного запуску додадуться й багато інших.
Люди, які придбали нові автомобілі Toyota після виходу заяви, можуть насолодитися великими можливостями машини, що з'являються разом із підпискою. Це – не тільки віддалене включення або блокування авто, але й виклик екстреної допомоги, підключення до точки доступу тощо.
Новина про введення автовиробником платної підписки на використання брелока досі залишалася маловідомою широкій аудиторії. Це зумовлювалося тим, що компанія подбала про неочевидність цього положення. Зокрема, у відеороликах для своїх дилерів концерн зазначає, що ключ працює для деяких моделей доти, доки діє відповідний пакет послуг. А те, що його пробний безкоштовний період після покупки закінчиться, а далі потрібно буде купувати і передплату, не йдеться. Тому більшість звичайних водіїв, які придбали Toyota після 2018 року, цілком можуть не підозрювати про те, що на них чекає надалі. Їхні автомобілі все ще можуть перебувати у безкоштовному пробному періоді, однак він все одно закінчиться.
Смутні здогадки інтернет-користувачів, що з'являлися на форумах про Toyota, підтверджувалися досить слабо. Багато модераторів навіть позначали такі відомості як хибні. Однак, нещодавно сам виробник однозначно відповів аудиторії через видання The Drive. Він підтвердив наявність платної передплати.
Деякі потенційні покупці автомобілів Toyota можуть помилково недооцінити значущість нововведення, вважаючи 10-річний термін дуже значним для машини. Проте статистика каже, що насправді це далеко не так. Справа в тому, що якісні та невибагливі Toyota є одними з найдовговічніших на ринку. У той час, коли інші машини в середньому використовуються одним водієм по 8,4 роки, цей транспорт працює на єдиного власника близько 9 повних років. При цьому середній показник віку окремої одиниці Toyota становить величезні 21,1 року. Виходить, можливість того, що перший або наступні власники авто все ж таки будуть оплачувати передплату після закінчення пробного періоду, майже 100%.
За словами експертів у сфері дистанційного зв'язку, у недалекому майбутньому ситуація для сучасних авто Toyota обіцяє стати ще складнішою. Причина проста: технологія 3G, необхідна зараз для функціонування дистанційного керування машиною марки, незабаром відійде в минуле. Знаючи це, багато інших виробників ведуть роботу щодо переведення своїх моделей на перспективні мережі LTE. Toyota ж, навпаки, заявляє про відсутність подібних намірів.
Для всіх вже зараз абсолютно зрозуміло, що широкі маси автовласників зовсім не зацікавлені в тому, щоб використовувати найзвичайніші функції своїх машин за платною підпискою. Якби для цього необхідно було застосовувати онлайн-додаток та сервери Toyota, така заява від виробника була б зрозумілою. Однак, при використанні штатним брелоком лише радіочастоти питання про доцільність запровадження підписок залишається очевидним.