В Україні побудують платні дороги: коли чекати, скільки платити і навіщо це потрібно?

2024-12-16

Артур Латишев

  • Аналітика ринку

  • Новини

  • Статті

image

В Україні планується реалізація масштабного інфраструктурного проекту - створення перших платних автомобільних трас.

Скільки доведеться платити за проїзд платними дорогами в Україні, і де саме вони можуть з'явитися? Уряд уже підготував законопроєкт і аналізує трафік на шести ключових маршрутах, щоб визначити доцільність їх впровадження.

Цей амбітний план охоплює п'ять областей країни:

  • Дніпропетровську,
  • Київську,
  • Львівську,
  • Одеську
  • Полтавську.

За словами народного депутата Сергія Крейденка, зараз триває активна підготовча робота. Представники влади спільно з експертами з Європейського Союзу проводять детальний аналіз транспортних потоків на ключових напрямках, які розглядаються як найперспективніші для реалізації проєкту.

За прогнозами Крейденка, після завершення всіх необхідних досліджень і розроблення інфраструктурних рішень, будівництво перших платних доріг може розпочатися вже найближчими роками.

Реалізація цього проєкту стане важливим кроком у модернізації транспортної системи України та підвищенні якості дорожнього покриття.

Перспективи та економічна доцільність платних автомагістралей в Україні:

Для успішної реалізації проєктів платних доріг необхідне дотримання жорстких економічних критеріїв. Ключова вимога - висока інтенсивність руху, що становить не менше 18 000 авто на добу. Особливу привабливість мають маршрути з інтенсивним вантажним трафіком, що забезпечують більш швидку окупність інвестицій.

Західний напрямок: маршрут «Краковець-Львів-Броди» протяжністю 280 км, що з'єднує польський кордон із великими регіональними центрами.

Центральний напрямок: магістраль «Київ-Біла Церква», яка стане альтернативним шляхом до наявної траси Київ-Одеса.

У 2019 році почалося масштабне дослідження, проведене спільно зі Світовим банком, для визначення ефективності організації платних ділянок на трасах:

Платні дороги України

Додаткові перспективні напрямки включають важливі транспортні коридори, що з'єднують великі економічні центри країни:

Платні дороги України

Ці проєкти спрямовані на створення сучасної мережі транспортної логістики, здатної задовольнити зростаючі потреби економіки в якісних і безпечних автомагістралях.

Поки в Україні готуються до створення перших платних автотрас, ви можете стати власником якісного автомобіля зі США, розрахувавши всі витрати просто зараз!
Платні дороги в Україні

Ціна проїзду та особливості експлуатації платних доріг в Україні

Будівництво платних магістралей в Україні планується реалізувати через передачу проєкту приватному інвестору, який має здійснити будівництво.

У рамках цієї моделі інвестор забезпечує фінансування будівництва та отримує право на тимчасове управління дорогою, а плата за проїзд надходить безпосередньо в його розпорядження.

При цьому цінова політика залишається під контролем держави. Згідно з новими законодавчими змінами, що регулюють ціноутворення у сфері дорожнього будівництва, саме на Кабінет Міністрів покладено такі повноваження, як:

• Проведення концесійних конкурсів;

• Встановлення технічних характеристик доріг;

• Визначення вартості проєктів;

- Контроль термінів дії концесійних угод.

Напередодні 2022 року Андрій Івко, який обіймає посаду першого заступника голови Укравтодору, оприлюднив попередні розрахунки вартості проїзду платними автомагістралями.

Згідно з його заявою, очікується, що тариф становитиме приблизно 8 євроцентів за кожен кілометр шляху. У перерахунку на національну валюту за курсом, встановленим Нацбанком України, це еквівалентно 3,5 гривням.

Ключовим принципом при впровадженні системи платних доріг є забезпечення альтернативних безкоштовних маршрутів. Чинне законодавство суворо регламентує цей аспект, наголошуючи на тому, що платні траси мають виступати в ролі додаткової опції підвищеної комфортності для автомобілістів.Ці маршрути не повинні бути єдиними можливими шляхами слідування.

Таким чином, за водіями зберігається право вибору між швидкістю і комфортом платних доріг або економією коштів під час використання безкоштовних альтернатив.