Стандарт "Євро-6": революція в автоімпорті чи удар по гаманцях українців?

2024-12-11

Артур Латишев

  • Аналітика ринку

  • Новини

  • Статті

image

З 1 січня 2025 року в Україні почне діяти стандарт «Євро-6», що істотно вплине на ввезення і першу реєстрацію як нових, так і старих транспортних засобів. Зміни стосуватимуться легкових автомобілів, вантажівок, автобусів і сідельних тягачів, що призведе до збільшення вартості вживаного автотранспорту, особливо автобусів, через вікові обмеження та необхідність відповідати оновленим екологічним стандартам.


Згідно з даними Інституту дослідження авторинку, екологічні стандарти регулюють викиди шкідливих речовин від автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Стандарт «Євро-6», запроваджений у країнах ЄС 2015 року, є одним із найсуворіших. Його мета - скоротити викиди таких речовин, як оксиди азоту (NOx), вуглекислий газ (CO2) і тверді частинки.

Для відповідності цим вимогам виробники автомобілів застосовують технології очищення вихлопних газів, такі як рециркуляція відпрацьованих газів (EGR) і каталітичні нейтралізатори.


Що зміниться з 2025 року?


Після введення стандарту «Євро-6» зміни стосуватимуться широкого спектра транспортних засобів, які вперше реєструються в Україні:

  • нові легкові автомобілі;
  • сідельні тягачі для напівпричепів;
  • вантажні автомобілі (як до 3,5 тонн, так і понад);
    автобуси;
  • спеціалізована техніка (евакуатори, автокрани, бетономішалки).

Ці транспортні засоби повинні будуть відповідати нормам «Євро-6» під час першої реєстрації. При цьому для вживаних легкових автомобілів, що вже перебувають в експлуатації в Україні або ввозяться як б/в, продовжить діяти стандарт «Євро-2».


Винятки з нових вимог


Деякі категорії транспорту залишаться поза вимогами «Євро-6»:

  • електромобілі - оскільки в них відсутні двигуни внутрішнього згоряння, вони не підпадають під ці екологічні норми;
  • старі легкові автомобілі - зобов'язані відповідати вимогам екологічного стандарту «Євро-2», що дає змогу ввозити автомобілі, старші за 1996 рік випуску;
  • транспорт для гуманітарних і оборонних потреб - виключений зі списку вимог.
Замовте автомобіль під ключ із США вже сьогодні - розрахуйте вартість доставки та ремонту просто зараз!

Як «Євро-6» вплине на ціни?


Введення нового стандарту істотно змінить ринок транспортних засобів, особливо вживаних.

  1. 1Автобуси. Середній вік автобусів, ввезених в Україну, становить 12-13 років. Нові норми обмежать ввезення транспорту старше 10 років, що викличе зростання мінімальних цін і дефіцит найдешевших моделей.
  1. 1Сідельні тягачі та вантажівки. Серед тягачів і вантажівок середній вік становить близько 9 років. Нові вимоги знизять доступність старіших моделей, що підвищить їхню вартість.
  1. 1Нові легкові автомобілі. Перехід на «Євро-6» практично не позначиться на ціні нових авто, оскільки більшість виробників уже адаптували виробництво до цього стандарту. Різниці в собівартості моделей для «Євро-5» і «Євро-6» немає.


За даними досліджень, середній вік імпортованих в Україну транспортних засобів такий:

  • вантажні авто до 3,5 т - 6 років;
  • вантажні авто понад 3,5 т - 9,2 року;
  • сідельні тягачі - 9,3 року;
  • автобуси до 24 місць - 12,6 року;
  • автобуси на 25+ місць - 13 років.


Таким чином, нові норми особливо сильно торкнуться ринку автобусів, де середній вік перевищує допустиму межу в 10 років. Уже з 2025 року ввезення транспорту, що не відповідає «Євро-6», буде заборонено.